Pomáhám podnikatelům tvořit profesionální weby, které dokonale naplňují potřeby návštěvníků a ve dne v noci prodávají. Zjistěte o mně více.

Proč a jak získat kontakt hned napoprvé

Web, který umí automatizovaně komunikovat se svými návštěvníky, toho dokáže mnohem více, než web, který jen nabízí nějaký produkt nebo službu. První krok tady musí udělat web. Jakmile návštěvník přijde, musí umět říci si o kontakt. Tím je ve většině případů emailová adresa, případně jméno.

Statistiky ukazují, že většina lidí nakupuje při pátém kontaktu. V praxi to znamená, že jen malá část lidí přijde poprvé na váš web a hned si něco objedná.

Pokud si tedy web hned při první návštěvě neřekne o kontakt, návštěvník odejde a ve většině případů už se nikdy nevrátí. Až pro něj nastane správná chvíle, nejspíš si to samé co nabízíte vy, koupí u vaší konkurence.

Naopak když kontakt získáte, je poměrně velká šance, že jste návštěvníka zaujali, a že si od vás dříve nebo později něco koupí.

Audio verze

Jak správně pracovat s kontaktem

Se získaným kontaktem můžete pracovat mnoha způsoby. Nejpoužívanějším z nich je newsletter. Nemyslím tím ale každodenní zasílání otravných nabídek.

V jednom ze svých minulých článků jsem se s vámi podělil o to, jak psát úspěšný blog. Právě vaše blogové příspěvky a kontakty na návštěvníky jsou ideální kombinací, díky které na vás lidé po první návštěvě webu nezapomenou.

Návštěvníkům webu nemusíte nic nutit. Jednou za čas jim jednoduše pošlete odkaz na nový zajímavý příspěvek, který jste zrovna dali na blog. Nebo jim řeknete, co je u vás nového. Tím se budete neustále držet v jejich povědomí. A pokud jednou za čas výjimečně mezi emaily zamícháte nějakou tu nabídku, určitě se na vás nikdo zlobit nebude.

A teď se držte. Vzpomínáte si, jak jsem v úvodu článku psal něco o tom, že lidé nejčastěji nakupují při pátém kontaktu? Mám pro vás výbornou zprávu.

Představte si, že vám návštěvník webu při první návštěvě poskytne svůj kontakt a bude existovat nástroj, který mu automaticky poděkuje a přidá nějaký zajímavý bonus navíc v podobě ebooku, videa, případové studie nebo čehokoliv dalšího, co na svém webu nemáte jinak k mání.

Představte si, že se tento nástroj za tři dny sám návštěvníka zeptá, jak se mu váš dárek líbil. Za další tři dny mu pošle něco navíc, nějaký bonus a překvapení. Za dva týdny pošle odkaz na vaše nejlepší blogové příspěvky. A při pátém kontaktu mu nabídne váš produkt nebo službu.

Je velká pravděpodobnost, že v tu chvíli už návštěvník ví, že to s ním myslíte dobře a že je pro vás jeho spokojenost na prvním místě. To znamená, že vám důvěřuje. Tomu říkáme cesta zákazníka.

ZDARMA - NÁVOD JAK UDĚLAT WEB

Abyste měli vlastní web, nemusíte být grafik ani programátor. S tímto návodem to zvládnete třeba za jedno odpoledne úplně sami. Vyzkoušejte si, jak je to snadné.

8 tipů, jak snadno získat kontakt

Už je vám jasné, proč je důležité web naučit říkat si o kontakt? Myslím že ano. Ještě vám ale prozradím, jak ten kontakt získat, jak si o něj říct. Trochu jsem to nakousl před chvílí.

Aby byl návštěvník ochoten vám svůj kontakt dát, musíte mu výměnou za něj nabídnout něco opravdu hodnotného. Říkáme tomu magnet. Zkuste se zamyslet nad tím, co by mohlo být vaším magnetem. V každém oboru se dá něco vymyslet.

Mám pro vás několik tipů:

  • Ebook – patří k nejpoužívanějším typům magnetů. Jednoduché jedno, dvou-stránkové PDF se zajímavostmi z vašeho oboru. Například – Tipy, na co si dát pozor při prodeji nemovitosti. Jak správně koupit auto a nenaletět. Jak uvařit zdravé XY. 10 nejkrásnějších míst na Vysočině. Důležité je, aby ebook hezky vypadal a byl opravdu jednoduchý. Dávat lidem zdarma ebook o 50 stránkách nebude mít moc smysl. Tím, že je zdarma, si lidé přečtou jen kousek a pak ho odloží.
  • PDF checklist – pomáháte lidem v nějaké konkrétní oblasti a rádi byste, aby věděli, jak si stojí? Jednoduchý PDF checklist jim může pomoci. Třeba v tom, aby se konečně začali pořádně hýbat, když už celé dny prosedí u počítače.
  • Časté otázky (FAQ) – zamyslete se nad tím, na co se vás lidé nejčastěji ptají. Sepište si jejich otázky a doplňte k nim odpovědi. V ruce budete mít další jednoduché PDFko nebo veřejně nedostupnou stránku webu, které lidem můžete dát zdarma výměnou za kontakt.
  • Video – natočte zajímavé video ze svého oboru, dejte mu poutavý název a další magnet je na světě. Tohle video lidé prostě musí vidět. Děláte masáže? Co třeba pár jednoduchých cviků na rychlé protažení krční páteře.
  • Mini kurz – vytvořili jste zajímavý online kurz na téma zdravého vaření, cvičení, pletení nebo třeba výuku cizího jazyka? Dejte lidem ochutnávku v podobě bezplatného přístupu na tři dny, týden nebo dva. Nebo jim zpřístupněte prvních několik kapitol.
  • Konzultace – stojí vaše práce na komunikaci s lidmi? Bezplatná půlhodinová konzultace pro ně bude mít určitě hodnotu.
  • Sleva – pokud prodáváte fyzické produkty, sleva přijde vždycky vhod. Co třeba 100 Kč na první nákup při objednávce nad 2.000 Kč.
  • Případová studie – lidé se mohou zajímat o to, jak vaše práce probíhá a jak dokážete lidem v konkrétních případech pomoci. Vytvořte zajímavou případovou studii a v podobě PDF nebo skryté stránky na webu ji lidem poskytněte výměnou za kontakt.

Věřím, že se vám tento článek líbil a že v něm popsané know-how začnete postupně zapracovávat do svého podnikání. Z vlastní dlouholeté zkušenosti v oblasti tvorby webů a online marketingu vím, že to opravdu funguje.

Používejte chytré nástroje pro vlastní internetové stránky, online marketingfakturaci.

Pokud hledáte pomoc odborníků a nechcete na to být sami, kontaktujte nás a rádi s vámi navážeme spolupráci. Naše práce nás baví. Děkuji za pozornost.

Pomáhám podnikatelům tvořit profesionální weby, které dokonale naplňují potřeby návštěvníků a ve dne v noci prodávají.

Odebírejte novinky

Klikněte na tlačítko a vložte svůj e-mail. Jakmile tady bude něco nového, budete o tom vědět mezi prvními.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů.